zaterdag 7 juli 2012

Review: Saffron Magnetic Nailpolish nr. 13


Ik was vandaag bij de Big Bazar en daar zag ik Magnetische nagellak staan van Saffron. Ik zag daar een tijdje geleden al wat over staan op internet en ik wilde het ook eens uitproberen. Voor 2,99 euro heb ik het meegenomen.

Ik heb nummer 13 gekocht, een grijze nagellak met groene glittertjes erin. Het zit in een langwerpig doosje en je kunt hem in meerdere kleuren kopen, zoals blauw, paars, bruin, goud etc. Toen ik de nagellak uit het doosje had gehaald zat er een zwart blokje bij. Dit is de magneet die zorgt voor de patroontjes in de nagellak.


Op het doosje staat het volgende:
Step 1: Apply saffron base coat and allow to dry completely.
Step 2: Shake saffron magnetic varnish to make sure the metal particles are evenly distributed.
Step 3: Apply a thick layer of magnetic varnish evenly onto the nail.
Step 4: Immediately hold magnet as close as possible on top of the finger nail without touching it. And allow the varnish to work it's magic.
Step 5: When the polish is dry, apply topcoat for a perfect finish.

Toen ik het ging uitproberen heb ik eerst een transparante nagelverharder op mijn nagels aangebracht. Dit heb ik eerst laten opdrogen. Vervolgens schudde ik de magnetische nagellak en bracht een dikke laag aan op een nagel. Meteen daarna hield ik de magneet er vlak boven voor ongeveer 10 seconden. Hierdoor ontstond een stervormig patroon. Dit heb ik bij al mijn nagels één voor één herhaalt. Toen de nagellak opgedroogd was, lakte ik er nog een topcoat overheen.



Ik moet zeggen dat je best lang bezig bent met de nagellak. In het begin mislukte het steeds bij mij waardoor ik weer opnieuw kon beginnen. De ene keer kwam er namelijk geen patroon op en de andere keer tikte ik per ongeluk met de magneet tegen de natte nagellak waardoor het er deels weer vanaf ging. Je moet dus echt veel geduld hebben hierbij en er niet vanuit gaan dat het meteen lukt. Bij mij zijn uiteindelijk niet al mijn nagels goed gelukt.

Liefs, Cynthia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten