maandag 9 juli 2012

Antwerpen

Vrijdag 13 juli t/m maandag 16 juli ga ik naar Antwerpen! Oh, wat heb ik daar een zin in. Ik ben er nog nooit geweest en ben daarom ook superbenieuwd naar de stad. Samen met mijn vriend ga ik erheen. Ik heb op het internet naar tips gezocht en naar bezienswaardigheden van Antwerpen. Hieronder laat ik jullie zien waar ik waarschijnlijk wel naartoe wil gaan.


Grote markt - het centrale plein, midden in het centrum. Hier vindt je het stadhuis, een prachtig pand dat tussen 1561 en 1564 is gebouwd. Daarnaast kun je er diverse gildenhuizen bekijken. Ook niet te missen: de Brabofontein, opgebouwd uit een Romeinse soldaat. Verder zijn er diverse restaurants.


Antwerpse zoo - Met meer dan 160 jaar geschiedenis 1 van de oudste dierentuinen ter wereld. Op een steenworp afstand van het station Antwerpen centraal. In totaal zijn er ruim 5000 dieren in 950 verschillende soorten. 


Museum van de Schone Kunsten - een kunstmuseum dat gelegen is in een statig pand aan de Leopold de Waelstraat. In het museum vind je veel werken van Vlaamse kunstenaars uit de 16e en 17e eeuw. Daarnaast zijn er andere Vlaamse kunstenaars en diverse buitenlandse meesterwerken te zien. Onder meer Pieter Paul Rubens, Antoon van Dyck en Frans Hals zijn vertegenwoordigd in het museum. Hier moet ik dus echt heen! :)

Onze Lieve Vrouwe Kathedraal - Met een toren van 123 meter is dit de blikvanger van Antwerpen. De kathedraal beschikt onder meer over een indrukwekkende kunstverzameling, waaronder 3 werken van Rubens. De toren is de hoogste van de Benelux.



Rubenshuis - De bekendste inwoner van Antwerpen, Peter Paul Rubens, woonde en werkte hier de laatste 30 jaar van zijn leven. Het pand is tegenwoordig een museum. 


Modemuseum - Het modemuseum is ontstaan uit het vroegere textiel- en kostuummuseum, met collecties die teruggaan tot in de 16e eeuw. Nu ligt de nadruk vooral op de 19e eeuw en vult men het museum aan met stukken van Belgische ontwerpers.


Aquatopia - een onderwaterbelevenis in hartje Antwerpen. Er zijn grote aquariums, educatieve en leuke interactieve spellen. Ook is er het moersland, waar onder meer een leguaan is. De onderwatertunnel is de grote trekpleister.


Vogelenmarkt -  populairste markt van Antwerpen en 1 van de bekendste van België. De markt vindt iedere zondag plaats van 08.00-13.00 uur.


Diamantmuseum - In het Diamantmuseum kan je alles te weten komen over diamanten. Je leert elke stap in de diamantbewerking kennen en er is altijd een diamantslijper te zien. 


Etnografisch museum - Hier is een uitgebreide collectie etnische kunst- en gebruiksvoorwerpen, waaronder voorwerpen van bekende en minder bekende culturen uit Afrika, Amerika, Azië en Oceanië.


Ik houd zelf erg van het bezoeken van bezienswaardigheden in het buitenland. Ik wil dan ook graag naar de verschillende musea met kunstvoorwerpen et cetera. Ook wil ik graag gaan shoppen in de stad en dat schijnt erg goed te kunnen hoorde ik al van verschillende mensen, haha. Ik ga dan ook flink shoppen bij onder andere Forever21!


Zijn jullie wel eens in Antwerpen geweest? Hebben jullie nog tips waar ik zeker heen moet gaan? 


Als jullie trouwens foute dingen zien bij de bezienswaardigheden dan moeten jullie dat even zeggen! Ik heb dit namelijk van internet en ik weet daarom niet zeker of het allemaal klopt.


Liefs, Cynthia



Geen opmerkingen:

Een reactie posten