dinsdag 31 juli 2012

DIY: All Stars bleken

Ik had een tijdje terug zin om mijn roze All Stars te bleken. Dit wilde ik doen, omdat de kleur niet zo makkelijk te combineren is met mijn kleding en ik wel eens wilde kijken hoe het eruit zou komen te zien als ik het ging bleken. Ik trok ze toch nooit meer aan, dus als het fout zou gaan dan vond ik het niet zo erg. Ik zal jullie laten zien hoe ik dit gedaan heb.

Benodigdheden

All Stars
Emmer
1 fles dunne bleekmiddel
heet water


Gebruiksaanwijzing

Pak een emmer en gooi daar je All Stars in. Vervolgens giet je 1 hele fles dunne bleekmiddel leeg in de emmer. De rest van de emmer vul je aan met heet water (tot de All Stars helemaal onder water kunnen liggen). Vul de lege fles bleekmiddel met water, draai de dop erop dicht en leg de fles op de All Stars, zodat ze niet naar boven drijven. Dit is belangrijk om te doen, omdat er anders straks kleurverschil kan zijn doordat de helft van de All Stars niet bedekt is met bleekmiddel. De tijd die je nodig hebt om de All Stars te bleken verschilt. Als je hele lichte All Stars heb, dan kunnen ze al in een paar uur wit zijn. Ik wilde ook kijken of ze wit konden worden en heb ze er 2(!) dagen in laten liggen. Ze zijn er uiteindelijk niet wit uit gekomen, maar heel licht roze. Als de All Stars de juiste kleur hebben gekregen kan je ze uit de emmer halen en omspoelen. Dit doe je daarna ook met de emmer en die vul je vervolgens weer met heet water en wasmiddel (je kan ze ook in de wasmachine gooien natuurlijk). Dan laat je de schoenen, als je ze in de emmer met wasmiddel doet, een paar uur staan en daarna spoel je ze weer uit en laat je ze drogen.


Dit waren mijn All Stars voordat ik ze ging bleken.
Dit zijn mijn All Stars na het bleken.
Ik vind ze best tof geworden! Ik ben van plan om ze mee te nemen naar Lowlands en ze daar bij de Converse Stage op te laten pimpen.

Liefs, Cynthia

3 opmerkingen:

  1. Wauw, nu zijn ze lichtroze! Ik vind ze zo ook veel mooier!

    Liefs, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heel mooi geworden!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi, mooie schoenen
    ik deed die van mij ook in bleekwater gisteren
    bedankt voor het recept
    doei

    BeantwoordenVerwijderen