zondag 21 oktober 2012

Review: Pixum



Een tijdje geleden kreeg ik een mailtje van http://www.pixum.nl (fotoboeken, fotowenskaarten maken etc.) met de vraag of ik voor hen een product wilde testen. Uiteraard wilde ik dit wel doen, omdat ik dol ben op het maken van bijvoorbeeld een fotoboek via de computer. Ik heb wel vaker fotoboekjes besteld en een canvas online laten maken op andere sites, maar nog nooit op deze site. Ik was er dan ook erg benieuwd naar!

Als je op de site komt, dan kun je kiezen uit verschillende producten. Zo kun je er een mok maken en dit persoonlijk maken door bijvoorbeeld een foto van jou en je vriend erop te laten drukken. Ideaal cadeau voor de kerstdagen! Ook kun je er fotoboeken, wenskaarten, kalenders, posters, canvassen etc. maken.
Wanneer je voor het eerst op de site komt, dan moet je jezelf registreren als nieuwe klant. Hierbij krijg je al snel een welkomstcadeau, omdat je een nieuwe klant bent. Ik kreeg als cadeau 25 fotoafdrukken in het 10cm-formaat gratis (excl. Verzending/bewerking). Als je eenmaal bent geregistreerd, dan kun je gaan beginnen met het maken van jouw persoonlijke product.


Als je jouw eigen fotoboek wilt maken, zoals ik gedaan heb, dan moet je daarvoor eerst software installeren. Met dit programma kun je dan aan de slag gaan om jouw eigen persoonlijke fotoboek te maken. Via deze link kun je meteen beginnen met het maken van jouw fotoboek: http://www.pixum.nl/fotoalbum.html Wanneer je het programma opent, dan zie je meteen een beginscherm met verschillende keuzemenu’s staan. Zo kun je kiezen voor een klein fotoboek, maar je kunt ook kiezen voor een luxe uitvoering met onder andere een kunstleren kaft. Zelf heb ik gekozen om een groot staand album (hardcover) te nemen van 21x28 cm met 26 pagina’s, voor de prijs van 26,99 euro excl. verzendkosten. Je kunt in het programma zelf kiezen hoe groot je de foto's op de pagina wilt, hoeveel foto's je op een pagina wilt, of je er tekst bij wilt zetten, et cetera. Zo kun je je boekje helemaal naar jouw smaak inrichten. Wat mij meteen opviel bij het programma, was dat hij niet helemaal meewerkte. Ik wilde mijn foto’s op de pagina’s neerzetten, maar na twee bladzijdes liep het programma al vast en werd hij afgesloten. Dit had ik echt supervaak, wat mij nogal frustreerde omdat ik daarom heel lang bezig was met mijn fotoboek. Als tip geef ik jullie daarom om je boekje op te slaan na elke ingevulde bladzijde. Het kan trouwens zo zijn dat het programma bij mij niet goed werkte, omdat hij misschien niet helemaal goed geïnstalleerd was of dat mijn laptop gewoon niet mee wilde werken. 
Na een lange tijd was ik dan eindelijk klaar met mijn fotoboek en kon ik hem gaan bestellen. Bij de bestelling stond vermeld dat hij binnen 3-5 werkdagen verzonden zou zijn.


Ze hebben zich aan hun belofte gehouden, want na drie dagen lag hij dan eindelijk op mijn deurmat. Toen ik het pakketje open had gemaakt, zag ik dat ik een mooi groot fotoboekje had gekregen. Ik had gekozen om op de voorkant een getekende uil te laten afdrukken en ik vind hem erg mooi gelukt. 


Ook de foto’s in het boekje zien er supermooi en scherp uit. Ik ben erg tevreden over mijn fotoboek en ik was ook erg blij dat hij al zo snel thuisbezorgd was. Ik kan jullie dan ook zeker aanraden om een keertje rond te kijken op de site van Pixum.


Pluspunten:
  • Mooie en scherpe foto’s
  • Veel keuze op de site
  • Snelle bezorging

Minpunten:
  • Software werkt niet optimaal


Liefs, Cynthia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten