woensdag 19 september 2012

DIY: Glitternagellak maken

Vandaag heb ik een leuke DIY voor jullie. We gaan onze eigen glitternagellak maken! Ik kwam op dit idee, toen ik in Haarlem in een goedkoop winkeltje potjes met glittertjes zag staan in verschillende kleuren. Ik heb toen donkerblauwe, roze, gouden en paarse glitters gekocht voor 0,89 cent per stuk!

Wat hebben we nodig?
- potje glitters (kleine glittertjes)
- nagellak in de kleur die jij wil - ik heb Catrice Pool Party at Night
- transparante nagellak - ik heb essence colour&go Absolute Pure
- a4'tje 


Wat gaan we doen?
Pak een a4'tje en vouw hem dubbel. Leg hem daarna weer open op tafel neer en zorg ervoor dat je hand erop ligt. Lak een nagel met de nagellak. Pak daarna een heel klein beetje van de glitters en strooi het over je nagel heen (zorg ervoor dat je dit snel doet, want de glitters hechten zich dan goed aan de nagellak als het nog nat is). Doe dit voor al je nagels op je hand. Als de nagellak goed gedroogd is dan kun je er topcoat overheen lakken. Wacht daarna even totdat dit goed droog is en dan kun je beginnen met de andere hand. Volg hier ook weer alle stappen en dan ben je klaar! Waarschijnlijk zijn er heel wat glitters op het a4'tje gevallen. Aangezien je hem dubbelgevouwen hebt, kun je alle glitters naar het midden van het blaadje bewegen en daarna de glitters in het potje gieten. Als je na een lange tijd wachten écht droge nagels hebt, dan kun je je handen onder de koude kraan afspoelen, zodat de losse glitters van je handen af gaan.


Liefs, Cynthia



Geen opmerkingen:

Een reactie posten