maandag 7 januari 2013

Films in 2013

Het is alweer 2013, we hebben de wereldondergang alweer overleefd en dit is een nieuw jaar met veel nieuwe films. Ik was wel eens benieuwd welke films er dit jaar uitkomen en ik ben gaan kijken of er nog wat leuke films tussen zitten. Ik heb de leukste voor jullie op een rijtje gezet. 


Oz The Great And Powerful
Wanneer Oscar Diggs (James Franco), een niet al te bekende tovenaar met dubieuze bedoelingen, uit het stoffige Kansas is gehaald en naar het levendige Land van Oz is gebracht, denkt hij dat hij de hoofdprijs heeft gewonnen. Roem en rijkdom staan hem tegemoet, totdat hij drie heksen tegenkomt: Theodora (Mila Kunis), Evanora (Rachel Weisz) en Glinda (Michelle Williams). Ze zijn er niet van overtuigd dat hij de grote tovenaar is waar iedereen op heeft zitten wachten. Met grote tegenzin wordt hij in de grote problemen van het Land van Oz en haar bewoners meegesleurd. Oscar moet er achter zien te komen wie goed en wie slecht is voordat het te laat is. Hij gebruikt zijn magische krachten met behulp van illusie en creativiteit en verandert zichzelf zo in de grote en krachtige tovenaar van Oz. Tegelijkertijd probeert hij ook een beter mens te worden.
De film waar ik nog het meest naar uitkijk is Oz The Great And Powerful. Het is van de makers van Spiderman en Alice in Wonderland. Zoals je in de film kan zien is het al duidelijk te zien dat het door dezelfde makers gemaakt is als Alice in Wonderland. De kleuren zijn zo moooooi en al die magische wezentjes. Zeker weten dat ik hierheen ga!

De film draait in maart in de bioscoop.


Beautiful Creatures
In het rustige dorpje Gatlin gebeurt nooit iets verrassends. Ethan Wate is dan ook vastbesloten om na school zo snel mogelijk het dorp te verlaten. Totdat de mysterieuze Lena in Gatlin komt wonen. Ethan voelt zich op een bijzondere manier tot haar aangetrokken en ondanks dat iedereen waarschuwt uit haar buurt te blijven, worden ze verliefd. Samen ontdekken ze al snel dat duistere geheimen hun families binden.
Deze film lijkt me ook heel erg tof. Ik houd wel van die mysterieuze, spooky films.

De film draait in februari in de bioscoop.



Great Expectations
Naar het meest geliefde verhaal van meesterschrijver Charles Dickens, is dit de visueel prachtige verfilming van Great Expectations, over de arme weesjongen Pip die door de gulle gift van een onbekende weldoener een leven van luxe en welvaart krijgt. Ondanks zijn status lukt het Pip echter niet het hart van de mooie, maar afstandelijke Estella, op wie hij al sinds zijn jeugd verliefd is, voor zich te winnen. 
Een film die gemaakt is door de makers van Harry Potter en waarin verschillende acteurs/actrices uit Harry Potter spelen moet ik natuurlijk zien! Haha nee, deze film lijkt me best leuk om te zien :)

De film draait in februari in de bioscoop.



Mama
Mama is een bovennatuurlijke thriller van producent Guillermo del Toro over twee jonge meisjes die verdwenen op de dag dat hun moeder werd vermoord. Als de meisjes vijf jaar later worden teruggevonden in een verlaten hut beginnen ze een nieuw leven bij hun oom Lucas (Nikolaj Coster-Waldau) en zijn vriendin Annabel (Jessica Chastain). Maar hoe hebben ze al die jaren overleefd en wie hoort Annabel iedere nacht fluisteren in hun slaapkamer?
Oeh, deze film wil ik zien. Het is een film van de maker van Pan's Labyrint en dat vond ik ook al zo'n leuke film. Ben er erg benieuwd naar!

De film draait in mei in de bioscoop.

Zijn er nog films die jij per se moet zien dit jaar?

Liefs, Cynthia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten