donderdag 11 oktober 2012

Sugar skull make-up & Saffron: 16 Colours Eyeshadow

Voor een Halloweenfeestje was ik op zoek naar een outfit. Ik wilde eerst als vampier gaan, maar toen kwam ik een heel leuk idee tegen op misslipgloss.nl.  Op deze site stond namelijk een artikel over Sugarskull make-up. 

Sugarskull zijn versierde doodshoofden die worden gemaakt en vereerd tijdens Dia de los Muertos (dag van de dood) in landen zoals Mexico. Dan worden alle overledenen herdacht. 

Nu stond er dus op deze site dat je ook je eigen gezicht kan schminken als een sugarskull. De foto's op de site zagen er zo tof uit dat ik had besloten dat dit mijn halloweenoutfit gaat worden.

Ik wil mijn gezicht op één van deze manieren schminken. Hier ziet het er nog niet zo eng uit haha. Daarbij wil ik ook een grote bloem voor in mijn haren kopen. Ik moet nog even kijken wat voor kleding ik erbij aantrek, maar waarschijnlijk doe ik in ieder geval een zwart jurkje aan.
Om mijn gezicht op deze manier te schminken heb ik natuurlijk wel mooie kleuren nodig. Ik ben daarom op zoek gegaan naar felle kleuren oogschaduw waarmee ik dit kan gaan maken. Witte schmink voor mijn hele gezicht heb ik al en ook de make-up om het zwarte deel te maken heb ik ook al, dus ik moest alleen nog wat felle kleurtjes hebben. 

Ik ben daarvoor naar een goedkoop budgetwinkeltje in Haarlem geweest waar ik een pallet met 16 kleuren oogschaduw heb gekocht van Saffron London. Hier heb ik 3,99 euro voor betaald. Het zijn metallic kleurtjes. 


Hieronder kun je zien hoe de kleuren eruit zien als ze op de huid zijn aangebracht. Er zit een mooie glans in de kleuren. 

Welke kleuren zouden jullie mij aanraden om te gebruiken voor mijn Sugar skull outfit?

Liefs, Cynthia

1 opmerking:

  1. Wauw wat een mooie kleuren!! Ben echt heel benieuwd naar het resultaat, ik volg je nu op bloglovin'!
    Misschien wil je meedoen met onze giveaway?
    http://www.curlsandbags.com

    BeantwoordenVerwijderen